78.868.425 kroner til børn uden hjem - Caritas Danmark

Den årlige Danmarks Indsamling kulminerede i lørdags i det store indsamlingsshow på DR, som over 300.000 danskere samlede ind til.

De knap 79 millioner kroner er godt 11 millioner kroner mindre end sidste år. På trods af tilbagegangen, formår indsamlingen stadig at fange danskernes opmærksom og de indsamlede penge kan gøre en stor forskel for mange børn rundt omkring i verden.Caritas Danmark er ikke blandt de 12 medvirkende organisationer, pga. størrelsen og indtægten, men er i stedet blandt de fem mindre organisationer, som vil modtage en bevilling gennem en særlig tilskudspulje. Bevillingen vil sikre, at op imod 500 forældreløse børn i det nordøstlige Uganda, kan komme i skole. Læs mere om projektet herDet er 12. gang, at Danmarks Indsamling fandt sted, som er blevet afviklet hvert år siden 2007 og i år rundede 1 milliard kroner. I år går de indsamlede penge til børn rundt om i verden, der lever uden et hjem. Caritas har været blandt de mindre puljedeltagere siden 2014.Det kan være svært at rejse penge til de stille katastrofer, som ofte ikke når mediernes søgelys. Indsamlinger som Danmarks Indsamling har derfor stor betydning.

Danmarks Indsamling - tidligere indsamlinger:

• 2007: Hiv-aids: 55,1 mio. kroner
  • 2008: Børnedødelighed: 65,1 mio. kroner