Aktivitetstilbud - Caritas Danmark

Aktivitetstilbud

Vil du:

• opleve de københavnske kirker og høre mere om historien bag?
  • bevæge dig i selskab med andre?
  • synge, danse eller diskutere fælles oplevede film?
  • spise og sanse mad fra forskellige køkkener?
  • noget helt femte, som vi kan hjælpe med at skabe rammerne omkring?

Caritas tilbyder i efteråret en række forskellige aktiviteter med særligt fokus på seniorer over 60 år under temaet: Fællesskab – refleksion – glæde. Herunder ser du kommende og afholdte begivenheder.

Kommende arrangementer

Vor Frue kirke – Folkekirkens domkirke i København

Besøg kirken, hvor både Christian V udpegede sin tronfølger og hvor det nuværende kronprinsepar blev viet.

• Tid: 12. november kl. 9.50-12.30
  • Tilmelding: senest 3. november

Praktisk information

Alle udflugterne bliver afsluttet med kaffe og brød i kirken. Vi bruger offentlig transport ifm. udflugterne. Kontakt os hvis du har brug for hjælp til transport.

Tilmeld dig eller stil spørgsmål til projektkoordinator Ulrik Gade Husted på ugh@caritas.dk eller 52 52 95 81.

Mandagsaktiviteter for kvinder

Hver mandag kl. 12-15 vil der være kvindeaktiviteter i Caritas Center Stenosgade. Der er både fælles strikkerier, kagebagning, filmvisning, bevægelse og meget andet. Kontakt projektkoordinator Ulrik Gade Husted (ugh@caritas.dk eller 52 52 95 81) for at høre nærmere.

Allerede afholdte arrangementer

Skt. Ansgars kirke – katolsk domkirke

Bliv introduceret til den katolske moderkirkes historie og hør mere om menighedens sociale aktiviteter. Du kan også besøge kirkens museum.

• Tid: 17. september kl. 9.50 – 12.30
  • Tilmelding: senest 8. september

St. Alban’s – den engelske kirke

Oplev den anglikanske kirke, lær om historien og hør om kirkens menighedsaktiviteter i København.

• Tid: 8. oktober kl. 9.50-12.30
  • Tilmelding: senest 29. september

Mad og drikke er et vigtigt element i næsten alle aktiviteter i Caritas Center Stenosgade.

Der bliver løbende annonceret flere aktiviteter. Følg med her eller kontakt Ulrik for at få besked om nye begivenheder.

Formålet med aktiviteterne er at skabe fællesskab, refleksion og glæde hos brugere såvel som frivillige. Indsatsen er en del af Caritas Danmarks indsats for at forebygge og modvirke ensomhed. Som en del af indsatsen er Caritas Danmark også medlem af Folkebevægelsen mod Ensomhed (www.modensomhed.dk).