article

Caritas støtter sultkatastrofen i Sydsudan med 5,1 millioner kroner

“Sydsudan er ved at kollapse og de fattige er ubevæbnede og lider. Uden nødhjælp vil situationen blive endnu værre og folk vil dø,” fortæller biskop Erkolano Lodu Tombe, præsident for Caritas Sydsudan og biskop af Yei.

Markedsdag til støtte for ofrene i Peru

De største regnskyld i årtier har ramt Peru, og antallet af døde og sårede stiger efter voldsomme oversvømmelser. Caritas har samlet over 595 tons nødhjælp, som bliver uddelt mens landet er i undtagelsestilstand.

Caritas søger om strategisk partnerskab

Caritas er blandt de 17 prækvalificerede organisationer, der er blevet inviteret til at ansøge om et strategisk partnerskab med Udenrigsministeriet. Den nye civilsamfundsstøtte er et led i regeringens udviklingspolitiske og humanitære strategi og skal erstatte de nuværende rammeaftaler.

Udviklingen har ladt de mest udsatte grupper i stikken

FN’s ’Human Development Report 2016’, blev lanceret i FN-Byen tirsdag d 21.marts. Rapporten kigger på alle verdens landes udviklingsniveau ud fra ikke blot et økonomisk perspektiv, men også ud fra en menneskelig målestok.

Sultkatastrofe i Afrika

I februar slog FN alarm. Millioner af mennesker sulter i fire lande i Afrika: Yemen, Nigeria, Somalia og Sydsudan. Fælles for de fire lande er, at de har oplevet en langvarig tørkeperiode. Samtidig er landene prægede af krigshandlinger. Den kombination har skabt en desperat situation for indbyggerne, som lige nu mangler mad. Der er derfor et enormt behov for hjælp udefra.

Biskop Czeslaw: Der er problemer med jordpersonalet - men vi er Guds medarbejdere

At paven kommer med stærke udtalelser er kendt. Og pave Frans kommer ofte til tops i alverdens medier, når han udtaler sig. Det uanset om det er om fattigdom, menneskehandel, flygtningekrisen eller andet.

Caritas mødtes med ministeren

Ministeren havde inviteret til et hilse-på-møde for at få en større forståelse for Caritas Danmarks arbejde, Caritas-netværket og for at høre mere om de lande, hvor Caritas er til stede.

Nordisk møde i Caritas

I sidste uge mødtes de fem nordiske Caritas organisationer fra Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island i Oslo. Generalsekretær Jann Sjursen deltog på vegne af Caritas Danmark.

Få skattefradrag med MobilePay

Nu er det muligt at få skattefradrag for de donationer til Caritas, som du betaler via MobilePay. Samtidig kan du vælge, at støtten skal gå til et bestemt formål.

Det er nemt, hurtigt og sikkert.

Danmarks Indsamling '17: Skolehaver sikrer frokost i Uganda

Skoledagen er præget af sult for mange elever i Soroti-distriktet i det nordøstlige Uganda. Ofte må de klare sig igennem en hel dag uden mad. Et skolehaveprojekt skal ændre på det.

Sider

Giv et bidrag

Støt via MobilePay: 6079 1887

Støt via SMS. Send en sms med teksten CARITAS til 1231 og støt med 100 kroner + alm. sms takst