article

Flot indsamling på Skt. Ansgars Skole

På Sankt Ansgars Skole i København har eleverne samlet 10.000 kroner ind til forældreløse børn i Zimbabwe. Projektet er en del af de katolske skolers indsamling, og er blevet samlet ind gennem forskellige aktiviteter på skolen.

Vellykket loppemarked i Thorshavn

I forbindelse med fasteindsamlingen arrangerede Mariukirkjan i Thorshavn på Færørerne loppumarknaður (loppemarked). Der blev i løbet af eftermiddagen solgt for 26.000 kr.

Syrien fire år efter

Ansatte og frivillige fra Caritas Syrien arbejder med bomber og kugler om ørerne. Krisen har nu varet i fire år. De nægter at give op i Syrien, deres elskede land.

To nye medarbejdere i Caritas

Caritas har vokseværk og udvider medarbejderstaben med to nye medarbejdere. Velkommen til Betina Gollander-Jensen, ny teamleder for nødhjælp og Andreas Riis, Au pair koordinator.  Begge er tiltrådt d. 4. marts og kommer til at være tilknyttet Nødhjælpsteamet og det Nationale team.

Folketingsmedlemmer på besøg hos Caritas i Jordan

Søndag den 1. marts besøgte en delegation fra Folketinget Caritas’ flygtningecenter i byen Mafraq i det nordlige Jordan, tæt på grænsen til Syrien. Delegationen var anført af Mette Gjerskov (S), der er formand for Udenrigspolitisk Nævn. Desuden deltog Holger K. Nielsen (SF), Christian Juhl (EL), Lars Barfoed (K) og Mette Bock (LA).

Europas fattige og udsatte er hårdt ramt

Målet med rapporten er, at få EU og medlemslandenes regeringer til at investere, fordi flere fattige og udsatte i Europa i dag er den helt store udfordring. Ikke blot de syv lande, som nævnes i rapporten, men i alle 27 EU-medlemslande.

Fasteindsamling 2015: Giv uddannelse til sårbare kvinder i Niger

Niger er ikke blot verdens fattigste land, men også et af de lande, hvor der er størst ulighed mellem kønnene.

Unge i Uganda har fået håb for fremtiden

Med midler fra sidste års fasteindsamling har Caritas startet tre landbrugsprojekter i Uganda. Projekter, der er med til at give unge en ny levevej.

Danmarks Indsamlingen sikrer projekt for kvinders rettigheder i Niger

Årets Danmarks Indsamling nåede et rekordstort beløb på over 100.000.000 kroner. Det betyder, at Caritas kan starte et nyt projekt i Niger, med fokus på vold og overgreb mod kvinder.

Caritas byder ny kommunikationskoordinator velkommen

Caritas har fået et nyt skud på stammen. Hun hedder Naja Mammen Nielsen og er 32 år.

Sider

Giv et bidrag

Støt via MobilePay: 60791887

Støt via SMS! Send en sms med teksten CARITAS til 1231 og støt med 100 kroner + alm. sms takst