article

Brev til det Europæiske Råd: Der er brug for handling nu, ikke blot erklæringer

"Denne massedød i Middelhavet er en tilbagegang for det europæiske projekt baseret på solidaritet og beskyttelse af ethvert menneskes værdighed. Den europæiske union og dets medlemslande opfordres derfor på det kraftigste til at ændre på dets migrationspolitikker."

Caritas Europa: Vi har brug for mere af Europa i Middelhavet

Caritas Europa er dybt chokeret over den mareridtsagtige tragedie, som fandt sted ud for den libyske kyst i lørdags, og frygter at endnu en magtdemonstration af ”fort Europa” ødelægger det europæiske projekt, som er baseret på solidaritet og forsvar af ethvert menneskes værdighed.

Danskernes opbakning til udviklingsbistanden er faldet

En ny undersøgelse, igangsat af Udenrigsministeriet, peger på at danskernes opbakning til udviklingsbistanden er faldende.  På blot fem år er opbakningen faldet fra 76 % til 61 %.

Caritas medarbejder omkommet i Syrien

Tirsdag d. 7. april blev Safouh Al-Mosleh, som var ansat hos Caritas Syrien, dræbt i sit hjem i Aleppo i Syrien.

Caritas Internationalis: Årsrapport 2014

Læs CI's årsrapport for 2014 og bliv klogere på Caritas' indsats ude i verden.

Flot indsamling på Skt. Ansgars Skole

På Sankt Ansgars Skole i København har eleverne samlet 10.000 kroner ind til forældreløse børn i Zimbabwe. Projektet er en del af de katolske skolers indsamling, og er blevet samlet ind gennem forskellige aktiviteter på skolen.

Vellykket loppemarked i Thorshavn

I forbindelse med fasteindsamlingen har Mariukirkjan i Thorshavn på Færørerne arrangeret loppumarknaður (loppemarked).Der blev i løbet af eftermiddagen solgt for 26.000 kr.

Syrien fire år efter

Ansatte og frivillige fra Caritas Syrien arbejder med bomber og kugler om ørerne. Krisen har nu varet i fire år. De nægter at give op i Syrien, deres elskede land.

To nye medarbejdere i Caritas

Caritas har vokseværk og udvider medarbejderstaben med to nye medarbejdere. Velkommen til Betina Gollander-Jensen, ny teamleder for nødhjælp og Andreas Riis, Au pair koordinator.  Begge tiltrådt d. 4. marts.

Folketingsmedlemmer på besøg hos Caritas i Jordan

Søndag den 1. marts besøgte en delegation fra Folketinget Caritas’ flygtningecenter i byen Mafraq i det nordlige Jordan, tæt på grænsen til Syrien. Delegationen var anført af Mette Gjerskov (S), der er formand for Udenrigspolitisk Nævn. Desuden deltog Holger K. Nielsen (SF), Christian Juhl (EL), Lars Barfoed (K) og Mette Bock (LA).

Sider

Giv et bidrag

Støt via MobilePay: 6079 1887

Støt via SMS! Send en sms med teksten CARITAS til 1231 og støt med 100 kroner + alm. sms takst