HJÆLP AFGHANSKE FAMILIER - Caritas Danmark

HJÆLP AFGHANSKE FAMILIER

FOTO: Samiloglu Selcuk/Abaca/Ritzau Scanpix

HJÆLP NU – Situationen i Afghanistan er hjerteskærende

De kaotiske scener fra Kabuls lufthavn, hvor udenlandske statsborgere og afghanere som har arbejdet for de amerikanske og internationale styrker, blev evakueret fra Kabul, har printet sig fast i manges bevidsthed.

Halvdelen af Afghanistans børn er underernærede

Den afghanske befolkning er hårdt prøvet. 72 % af befolkningen lever under fattigdomsgrænsen. Halvdelen af alle Afghanistans børn menes at være underernærede. Kombinationen af 20 års krig og den forestående vinter udgør tilsammen en humanitær krise som kan blive katastrofal hvis vi ikke handler nu!

Caritas-netværket hjælper flygtningefamilier i landene omkring Afghanistan med akut uddeling af fødevarer, hygiejnekits som b.la. indeholder håndsprit og ansigtsmasker, telte, kogesæt, madrasser og tæpper.

Du kan hjælpe Afghanistans hårdt prøvede befolkning ved at give et bidrag. Af hjertet tak for din støtte!

En humanitær krise

Hundredtusindvis af Afghanere er flygtet til Pakistan siden juli og mange flere følger formentlig efter selvom Pakistan officielt ikke vil tage imod dem.  I Pakistan frygter de en regulær flygtningekrise.

Caritas
Om Caritas

Caritas Danmark er medlem af det verdensomspændende netværk Caritas Internationalis (CI), som blev grundlagt i 1951. Med 162 medlemsorganisationer er Caritas Internationalisen af de største aktører i verden inden for nødhjælps- og udviklingsarbejde.

I 2020 brugte vi kun 7 % på administration.

Som en del af Caritas’  verdensomspændende kan Caritas Danmark hurtigt hjælpe ofrene, når katastrofen rammer – også selvom vi ikke selv er til stede. Det gælder i forhold til de store katastrofer, der har mediernes bevågenhed. Men det gælder også i forhold til de langvarige kriser, som har det med at glide ud af det offentlige søgelys.