Pop-up læsemøde - Caritas Danmark

Pop-up læsemøde

Caritas pop-up læsemøder

Vil du fordybe dig i en gribende roman om menneskers vilkår i verden, og har du lyst til at deltage i gode samtaler med andre videbegærlige og nysgerrige læsere – eller måske bare lyst til at lytte? Så byder lejligheden sig nu!

Caritas arrangerer to sommer pop-up læsemøder, hvor du får muligheden for at snakke om emner som familie, sorg, glæde, længsel, liv og død.
Du kan enten tilmelde dig en enkelt gang eller deltage i begge vores pop-up møder.

Vi afholder vores pop-up læsemøde:

Lørdag den 26. juni kl. 14 – Det var os af Golnaz Hashemzadeh Bonde

Lørdag den 24. juli  kl. 14 – Vi er kortvarigt smukke her på jorden af Ocean Vuong

Adresse: Bredgade 64, 1260 København

Læsemødet afholdes i Domkirkens smukke præstehave, hvor Nya Guldberg fra Caritas Læseklub tager imod. Vi satser på, at vejret tillader os at sidde udendørs – ellers kontakter vi jer.
Vi vil – på coronavenlig manér – nyde lidt the, kaffe og kage og drøfte dagens bog. Der vil max være 8 personer til stede, og vi vil sidde med behørig afstand.

Hvordan foregår det?

Læs i de nedenstående bokse mere om, hvilke bøger vi vil gennemgå på de to møder – og tilmeld dig i formularen. Ønsker du at deltage i begge læsemøder, så husk at tilmelde dig begge.

Efter tilmelding vil du modtage en bekræftelse på e-mail (husk at tjekke din spamfolder, hvis du ikke har modtaget noget efter et par minutter).

Inden for en uge efter tilmelding sender vi dig en kopi af bogen, så husk at udfylde adresseformularen.
Bogen afleverer du tilbage i slutningen af Læsemødet.
Har du allerede bogen eller ønsker du selv at købe den, så undlad blot at udfylde adresseformularen.

Har du nogle spørgsmål, så skriv en mail til laeseklub@caritas.dk eller ring på 31 32 66 78.

Caritas pop-up læsemøder er en del af Caritas’ Læseklub. Du kan læse mere om læseklubben HER

Nya Guldberg, aktivitetsleder af Caritas Læseklub

Nya Guldberg, aktivitetsleder for Caritas Læseklub,
byder dig velkommen

26. juni: Det var os - Golnaz Hashemzadeh Bonde

Nahid møder Masood, den aften hendes familie fejrer, at hun er kommet ind på medicinstudiet. Det er midt under den iranske revolution, og de unge elskende kaster sig ind i frihedskampen. De føler sig udødelige, men de må betale dyrt for deres oprør, og snart er de på flugt fra alt, hvad de kender. I et venteværelse på et svensk hospital tredive år senere sidder Nahid alene. Hun er vred på sin sygdom, på hospitalspersonalet, på sin datter – på livet. Men hun ved ikke, at der er spirende nyt liv på vej, og måske var alle hendes kampe alligevel ikke forgæves.

Ønsker du at modtage en kopi af bogen, der skal læses til dette Læsemødet, så udfyld gerne din fulde adresse. Du vil i så fald modtage bogen indenfor 1 uge. Bogen returneres i slutningen af Læsemødet.

24. juli: Vi er kortvarigt smukke her på jorden - Ocean Vuong

VI ER KORTVARIGT SMUKKE HER PÅ JORDEN
er et brev fra en søn til en mor, som ikke kan læse. Brevet afdækker en familiehistorie, som begyndte før han blev født i Vietnam, og fører fortælleren til nutidens Hartford, Connecticut. Det bliver indgangen til morens tilværelse, en på en gang uforglemmelig og mørk forståelse. Romanen er et vidnesbyrd om en fejlbarlig men ubrydelig kærlighed mellem en enlig mor og hendes søn, om at finde styrken i at fortælle sin egen historie, og det udslettende i ikke at blive hørt.