Ny formand for CI’s humanitære komité fra Caritas Danmark - Caritas Danmark

Ny formand for CI’s humanitære komité fra Caritas Danmark

Betina Gollander-Jensen, Teamleder for det internationale team, er blevet udpeget som ny formand for Caritas Internationalis Humanitarian Committee. Komiteen er det ledende organ for Caritas-netværkets samlede humanitære respons og sikrer, at Caritas Internationalis’ strategiske mål opfyldes.

”Det er en fornøjelse, at Caritas Danmark kan stille Betina Gollander-Jensen til posten som formand for CI’s humanitære komite. Betina har både den nødvendige erfaring og pondus til arbejdet i komiteen, og det er jeg sikker på, CI vil få glæde af. Formandsposten giver også Caritas Danmark en unik mulighed for indflydelse i det globale netværk,” siger generalsekretær Jann Sjursen.

Betina Gollander-Jensen kommer til at stå i spidsen for den hen humanitære komité, der består af 11 medlemmer, hvoraf syv repræsenterer regionerne, to er observatører og to medlemmer er udpeget af Caritas Internationalis i egenskab af eksperter.

”Caritas Danmark yder et vigtigt bidrag til Caritas-netværkets humanitære indsatser. Med formandskabet kan vi nu endnu bedre følge og influere hele det samlede Caritas-netværks fremdrift på netop det humanitære område,” siger Betina Gollander-Jensen.

Komiteen har hovedsæde i Rom, og medlemmerne mødes 2-3 gange årligt.