Træk dit bidrag fra i SKAT - Caritas Danmark

Støt vores arbejde

Fradragsregler

Bidrag til velgørende organisationer kan trækkes fra i skat. Du kan få fradrag for 16.300 kr. for gaver givet til velgørende organisationer i 2019 (15.900 i 2018).

Vi skal bruge dit CPR-nummer for at du kan få fradrag for din gave. Kontakt Caritas på telefon 38180000 eller mail til caritas@caritas.dk og oplys dit CPR-nummer. Har du én gang oplyst dit CPR-nummer, skal du ikke oplyse det igen. Så indberetter vi automatisk dit bidrag. I januar måned hvert år sender Caritas et brev til alle bidragydere med oplysning om hvorvidt vi har dit cpr.nr. eller ej.

Der gælder særlige regler for gavebreve, MobilePay og SMS-bidrag.

Gavebreve (tiårskontrakter)

Du kan læse mere om reglerne for gavebreve i pjecen her.

MobilePay bidrag

Fra 2019 er den automatiske skattefradragsløsning for MobilePay lukket ned. Hvis du ønsker skattefradrag for en donation givet via MobilePay, skal du tage et screenshot af den kvittering du får og sende den til Caritas sammen med dit cpr.nr.

SMS-bidrag

Der gives at skattetekniske årsager ikke fradrag for donationer givet via SMS.

Du kan læse mere reglerne for fradrag for bidrag til velgørende foreninger her

Har du spørgsmål til noget af ovenstående kan du ringe til kampagnekoordinator Sidse Surel Mogensen på 38180028 eller skriv en mail på ssm@caritas.dk.