Træk dit bidrag fra i SKAT - Caritas Danmark

Støt vores arbejde

Fradragsregler

Bidrag til velgørende organisationer kan trækkes fra i skat. Du kan få fradrag for 15.900 kroner for gaver givet til velgørende organisationer i 2018 (15.600 i 2017).

Vi skal bruge dit CPR-nummer for at du kan få fradrag for din gave. Kontakt Caritas på telefon 38180000 eller mail til caritas@caritas.dk og oplys dit CPR-nummer. Har du én gang oplyst dit CPR-nummer, skal du ikke oplyse det igen. Så indberetter vi automatisk dit bidrag. I januar måned hvert år sender Caritas et brev til alle bidragydere med oplysning om hvorvidt vi har dit cpr.nr. eller ej.

Der gælder særlige regler for gavebreve, MobilePay og SMS-bidrag.

Gavebreve (tiårskontrakter)

Du kan læse mere om reglerne for gavebreve i pjecen her.

MobilePay bidrag

Bidrag doneret til Caritas via MobilePay kan trækkes fra i skat, såfremt du har tilmeldt dig i MobilePayapp’en. Læs mere her

SMS bidrag

Ved SMS-indbetalinger har vi af administrative grunde desværre ikke mulighed for at yde fradrag, som det forholder sig i dag.

Du kan læse mere reglerne for fradrag for bidrag til velgørende foreninger her

Har du spørgsmål til noget af ovenstående kan du ringe til kampagnekoordinator Sidse Surel Mogensen på 38180028 eller skriv en mail på  ssm@caritas.dk

Donationsbetingelser

Betingelserne gælder ved indbetaling af bidrag med betalingskort. Efter indtastning af kontaktdata og donationsbeløb viderestilles der til betalingsmodulet. Ved at indtaste kortoplysninger og godkende betalingen, accepterer betaleren, at det indtastede beløb trækkes på den konto, der er knyttet til betalingskortet. Beløbet trækkes kun én gang, og hvis giveren har indtastet e-mail adresse, fremsendes der umiddelbart kvittering for modtagelse pr. e-mail.

Der gælder ikke nogen fortrydelsesret på en indbetalt donation.

Sikkerhed

Betalingsformen overholder den internationale PCI-DSS standard for sikkerhed. Indbetaling sker via Nets – Teller (det tidligere PBS), og betalingsløsningen leveres af ePay.

Registrering

Det donerede beløb registreres som indtægt hos Caritas Danmark, der er myndighedsgodkendt til at modtage bidrag. Kontaktdata:

Caritas Danmark
Gammel Kongevej 15, 3.sal
DK-1610 København V
CVR 29439915

E-mail: caritas@caritas.dk

Skatteforhold

Caritas Danmark forpligter sig til at medtage det donerede beløb i den årlige indberetning til SKAT, forudsat at giveren har registreret sit CPR. nr. hos Caritas Danmark. Skattefradrag følger de til enhver tid gældende regler herfor, således som disse fremgår af SKAT’s brochurer og på www.skat.dk