Testamenter din arv - Caritas Danmark

Vær med

Betænk Caritas

Caritas Danmark får jævnligt henvendelser fra mennesker, der ønsker at testamentere et beløb til vort arbejde for nødstedte og fattige mennesker. Du kan betænke Caritas i dit testamente ved at indsætte organisationen som arving. Caritas Danmark er fritaget for at betale arveafgift af testamenterede beløb, og derfor går en testamentarisk gave til Caritas ubeskåret til arbejdet blandt nødlidende over hele verden.

Hvordan gør man?

Man kan skrive sit testamente selv, men det er klogt at få hjælp fra en advokat. Testamentet skal underskrives hos notaren på dommerkontoret. Så er man sikker på, at testamentets bestemmelser bliver fulgt. Caritas kan henvise dig til en advokat. Og hvis du beslutter dig for at betænke Caritas, dækker vi omkostningerne ved oprettelsen af testamentet.

Kontakt kampagnemedarbejder Sidse Surel Mogensen: ssm@caritas.dk, som kan svare på spørgsmål om oprettelse af testamente.

Arvefolder

Caritas har udarbejdet en folder, der forklarer, hvordan du kan betænke Caritas i dit testamente.
Ønsker du at få folderen tilsendt, kan du ringe til Caritas på tlf: 38180028 eller skrive en mail til Sidse Surel Mogensen: ssm@caritas.dk