Fradragsregler

Bidrag til velgørende organisationer kan trækkes fra i skat. Du kan få fradrag for 18.300 kr. for gaver givet til velgørende organisationer i 2024 (17.700 i 2023).

Vi skal bruge dit CPR-nummer for, at du kan få fradrag for din gave. Ved at udfylde nedenstående formular indsender du dit cpr. nr. til Caritas via en krypteret forbindelse.

Har du én gang oplyst dit CPR-nummer, skal du ikke oplyse det igen. Så indberetter vi automatisk dit bidrag.

I januar måned hvert år sender Caritas et brev til alle bidragydere med oplysning om, hvorvidt vi har dit cpr.nr. eller ej.

Der gælder særlige regler for fradrag for gavebreve, MobilePay og SMS-bidrag.

Gavebreve (tiårskontrakter)

Du kan læse mere om reglerne for gavebreve her.

MobilePay-bidrag

Fra 2019 er den automatiske skattefradragsløsning for MobilePay lukket ned. Hvis du ønsker skattefradrag for en donation givet via MobilePay, skal du tage et screenshot af den kvittering, du får, og sende den til Caritas på caritas@caritas.dk sammen med dit cpr.nr.

SMS-bidrag

Der gives af skattetekniske årsager ikke fradrag for donationer givet via SMS.

Du kan læse mere reglerne for fradrag for bidrag til velgørende foreninger her

Har du spørgsmål til noget af ovenstående kan du ringe til indsamlingskoordinator Sidse Helene Surel Mogensen på 38180028 eller skriv en mail på ssm@caritas.dk.

CPR-nummer (sendes via en sikker krypteret forbindelse)
Du kan få fradrag for din donation til Caritas.  Med dit CPR-nummer indberetter vi automatisk dit bidrag til SKAT.
STØT
I DAG