Caritas Klinikken

De frivillige læger, sygeplejersker og terapeuter er klar til at tage imod dig hver tirsdag aften på Vesterbro i København. Det er ingen tidsbestilling, man møder bare op.

Adressen er Amerikavej 15C, 1. sal, 1756 København V. Caritas Klinikken har åbent for drop in konsultationer (uden tidsbestilling) hver tirsdag kl. 17-20.

Caritas Klinikken er en lægeklinik, som yder gratis basal sundhedshjælp til dig, som har udfordringer ved at benytte dig af det offentlige sundhedssystem. Klinikken er bemandet af frivillige læger, sygeplejersker og værter.

Caritas Klinikken er altså for dig,

• der har brug for en længere konsultationstid for at komme rundt om dine problematikker og stille spørgsmål
  • der kan have svært ved at bestille eller møde op til aftaler og derfor har brug for at tale med en læge uden forudgående tidsbestilling
  • der har brug for en ekstra hånd til at finde svar på prøver, booke aftaler med sundhedsvæsenet eller andet

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt Caritas Klinikken kan hjælpe dig, så ring til os på telefon +4531345603

Du kan også holde dig opdateret på klinikkens facebook-side…

Caritas Clinic

Free and open to EVERYONE

Opening hours: Tuesdays 17-20. Drop in
(no booking needed)
Address: Amerikavej 15C, 1756 København V
Phone: +4531345603
Mail: klinik@caritas.dk

Klinika Caritas

Bezpłatny i otwarty dla WSZYSTKICH

Godziny otwarcia: wtorki 17-20.
Wpadać
(nie wymaga rezerwacji)
Adres: Amerikavej 15C, 1756 København V
Telefon: +4531345603
Mail: klinik@caritas.dk

Caritas Klinikken er et sundhedstilbud til brugere i og omkring København. Caritas Klinikken er målrettet socialt udsatte, hvis kontakt til sundhedsvæsenet er begrænset eller ikkeeksisterende.

Klinikken er bemandet af frivillige læger, sygeplejersker og værter, der tilbyder konsultationer for patienter med fysiske, psykiske eller sociale udfordringer.

Caritas Klinikken fungerer som et supplerende sundhedstilbud for socialt udsatte. Klinikkens formål er at afdække problematikker for patienterne, behandle almindeligt forekommende sygdomme og viderehenvise patienterne til andre relevante tilbud ved behov.

Ved sygdom kan klinikken henvise til speciallæger og hospitaler. Ved øvrige udfordringer kan klinikken gennem Caritas assistere i at etablere kontakt til andre tilbud for socialt udsatte.

Caritas Klinikken samarbejder med det eksisterende sundhedssystem og har et godkendt rekvisitionsydernummer, som anvendes til at rekvirere laboratorieprøver og henvise til speciallæger, hospitaler og kommunale tilbud.

Klinikkens vigtigste opgave er at være et bindeled mellem socialt udsatte brugere og det etablerede sundhedsvæsen. Ambitionen er, at der skal være tid til at afdække alle de forhold, man typiske ikke når omkring i løbet af enkelt konsultation. Det kan være, at det er sociale eller økonomiske problemer, der tynger brugeren. Derudover yder de frivillige på klinikken hjælp til at navigere i sundhedssystemet.

Klinikken er finansieret på baggrund af private donationer, en bevillig fra Socialstyrelsen og private fonde.

I videoen fortæller læge Hanne Christensen, hvorfor hun valgte at arbejde frivilligt i Caritas Klinikken: