Beskrivelse af turene - Caritas Danmark

Beskrivelse af turene

Ture og mødesteder

Læs mere om de forskellige ture, og hvor vi mødes hver gang. Vær dog opmærksom på, at du skal TILMELDE dig hver enkelt tur, hvilket du gør via boksene på hovedsiden HER

Vi arrangerer også gåture, hvor fællessproget er engelsk. Alle er velkomne til at deltage i både dansk og engelsktalende grupper. Læs om dem i sidemenuen under punktet ‘Walks’.

Få det fulde overblik over alle vores ture i en kalender, som du kan printe ud og hænge op HER

Vi går lige meget vejret. Skulle turen af andre årsager blive aflyst, får du direkte besked.

Mandagsturene:

Hver anden mandag (lige uger) kl. 14.30 går vi en tur rundt om Sankt Jørgens sø. Udgangspunktet er turen på ca. 2 km, men turen kan både forlænges og forkortes efter ønske og tempo. Vi sørger altid for at der er mulighed for at gå i en gruppe, der går i langsomt tempo (og evt. en kortere rute) og en gruppe, der kan gå lidt længere og hurtigere. På denne måde kan alle være med – og man har altid nogen at gå med. Vi går i ca. 45 min.

Efter turen sætter vi os på trapperne ved planetariet og får en kop kaffe. Medbring derfor en kop kaffe/the eller andet hvis du gerne vil blive til en snak efter gåturen. Når Covid-19 situationen tillader det, vil vi efter turen invitere på kaffe, the og kage efter gåturen i Caritas Centeret på Stenosgade.

Denne tur er kørestolsegnet

Mødested: Vi mødes foran Planetariet på Gammel Kongevej 10, 1610 København V. Find mødestedet og rutevejledning HER

Ved mødestedet vil du finde en frivillig Caritas gåvært, som bærer en rød Caritas t-shirt eller et Caritas badge.

Torsdagsturene:

Hver anden torsdag (ulige uger) kl. 16 går vi tur i Søndermarken/Frederiksberg Have. Vi sørger altid for, at der er mulighed for at gå i en gruppe, der går i langsomt tempo (og en kortere rute) samt en gruppe, der kan gå lidt længere og hurtigere. På denne måde kan alle være med – og man har altid nogen at gå med. Vi går i en times tid.

Efter turen finder vi et par bænke eller  sætter vi os på trapperne ved planetariet og får en kop kaffe. Medbring derfor en kop kaffe/the eller andet hvis du gerne vil blive til en snak efter gåturen.

Denne tur er kørestolsegnet

Mødested: Vi mødes ved springvandet ved Cisternerne i Søndermarken (indgang fra Roskildevej overfor Frederiksberg Slotskirke). Find kort og rutevejledning HER

Weekendture

Fælles for weekendturene er, at vi deler os

Lørdag den 8. maj i Dyrehaven kl. 14

Kørestolsegnet

Vi mødes foran den røde port (indgang fra Klampenborg station) på Peter Lieps Vej, 2930 Klampenborg. Find mødested og rutevejledning HER

Lørdag den 22. maj i Kongelunden kl. 14

IKKE kørestolsegnet

Vi mødes på parkeringspladsen ved Kongelundshallen på Kalvebodvej 253,2791 Dragør (det er også her busnr. 33 stopper). Find mødested og rutevejledning HER

Lørdag den 5. juni til troldejagt på Vestegnen kl. 14

IKKE kørestolsegnet

Vi går på jagt efter to af Thomas Dambos Kæmpe kæmper- nemlig Lille Tilde og Thomas på Bjerget, som befinder sig i Albertslund og i Vallensbæk mose.  Turen tager mellem 1-1.5 time. Læs mere om kæmperne HER.

Vi mødes på parkeringspladsen på Rendsagervej (Rendsagervej 13, 2625 Vallensbæk) og besøger Lille Tilde og Thomas på bjerget. Finde mødested og rutevejledning HER

Lørdag den 19. juni til Valbyparken og Sydhavnstippen kl. 14

Vi mødes foran den lille sø ved indgangen til Valbyparken (Fra Sydhavnssiden) ved Tudsemindevej. Finde mødested og rutevejledning HER