Ture / Walks - Caritas Danmark

Ture / Walks

Ture og mødesteder / Walks and meeting spots

Læs mere om de forskellige ture, og hvor vi mødes hver gang. Vi sætter pris på at du tilmelder dig før – hvis uheldet skulle være ude og vi må aflyse – men selv uden en tilmelding er du altid velkommen. Tilmelding sker via boksene på hovedsiden HER

Både dansk- og engelsktalene er mere end velkomne til at deltage

Vi går lige meget vejret. Skulle turen af andre årsager blive aflyst, får du direkte besked.

Read more about the different walks that we organize and where we meet each time. We recommend that you sign up beforehand, in case we have to cancel the walk, but you can always show up. You register HERE

Everyone is welcome to participate in the walks – we speak both Danish and English

Remember to be at the meeting spot on time – do you have problems finding the group, then call 31 33 58 36

Mødesteder – husk at møde op i god tid!

Har du problemer med at finde gruppen på dagen så ring 31 33 58 36

Du kan blive medlem af vores Facebook gruppe og følge med i vores ture HER

Lørdag den 2. juli – På opdagelse i Nordvest; gavlmalerier og Superkilen – kl. 13

Vil du med ud og opdage Københavns Nord-Vest kvarter? Det byder bl.a. på de 16 spændende store gavlmalerier der i 2019 blev lavet for at udsmykke Rentemestervej og Møntmestervej, som vi vil besøge. Byområdet byder også på Superkilen – et særegent område -, som vi går hen til efter gavlmalerierne. For de der ønsker at slutte af (eller tilslutte sig) med lidt jazz, så er der jazzfestival på Balders Plads kl. 17.30.

Mødested: vi mødes foran 7/11 ved Nørrebro station (Nørrebrogade 253, 2200 København) kl. 13.

Har du problemer med at finde gruppen, så ring på 31 33 58 36 eller bliv forud for turen medlem af Facebook gruppen og stil spørgsmål HER

Saturday 2nd of July – Murials at Nord-Vest (Copenhagen) – 1pm

We will explore the many interesting murials around Rentemestervej and continue in the surrounding are at Superkilen. For those who would like, there is the option to finish off with a free concert at the jazz festival at 5.30pm

Meeting spot: In front of 7/11 at Nørrebro station (Nørrebrogade 253, 2200 København) at 1pm

Problems finding the group? Please call 31 33 58 36 or join our Facebook group HERE where new and updated information about the walks are posted

Lørdag den 16. juli – Fredensborg Slot – kl. 13

Vi går fra Fredensborg station til Fredensborg slot, hvor vi besøger de smukke slotshaver. Det er en unik mulighed for at opleve Kongefamiliens private haver, som kun er åbne for offentligheden i juli måned.

Mødested: Vi mødes foran indgangen til Fredensborg Station (Stationsvej 2, 3480 Fredensborg) kl. 13

Saturday 16th of July – Fredensborg Castle – 1 pm

We will visit the beautiful royal castle ‘Fredensborg Slot ‘ and its magnificient gardens. We have the unique option to visit the private gardens of the Royal Family which are only open in July.

Meeting spot: In front of the entrance to Fredensborg Station (Stationsvej 2, 3480 Fredensborg) at 1pm

Lørdag den 6. august – Bagsværd Sø og Aldershvile Slot

Fra Bagsværd station går vi langs med den store og fredfyldte Bagsværd Sø. Vi går mod Aldershvile Slotspark, der med sine store plæner, kanaler og broer danner ramme om Aldershvile Slot.

Mødested: Vi mødes foran 7/11 på Bagsværd station kl. 13.

Saturday 6th of August – Bagsværd lake and Aldershvile Castle

Bagsværd Lake is a beautiful big lake with calming views. We will follow the lake shore to the old castle of Aldershvile where we will rest, talk and explore the area.

Meeting spot: We meet in front of 7/11 at Bagsværd station at 1pm.

Lørdag den 27. august – Damhussøen – kl. 13

Vi går fra K.B. Hallen station tur rundt om Damhussøen. Der er mulighed for at forlænge med lidt tur rundt i Damhusengen hvis man ønsker, og flere metrostationer, hvor man kan forkorte turen undervejs.

Mødested: Vi mødes ved trappeopgangen ved K.B. Hallen Station (Peter Bangsvej, 2000 Frederiksberg)

Saturday 27th of August – Damhussøen – 1pm

Damhussøen is located between Copenhagen municipality and Rødovre. It invites us to a peaceful citywalk where you can relax and enjoy the lake and surrounding meadow.

Meeting spot: We meet on top of the steps by K.B. Hallen Station (Peter Bangsvej, 2000 Frederiksberg)