Beskrivelse af turene - Caritas Danmark

Beskrivelse af turene

Ture og mødesteder

Læs mere om de forskellige ture, og hvor vi mødes hver gang. Vi sætter pris på at du tilmelder dig før – hvis uheldet skulle være ude og vi må aflyse – men selv uden en tilmelding er du altid velkommen. Tilmelding sker via boksene på hovedsiden HER

Vi arrangerer også gåture, hvor fællessproget er engelsk. Alle er velkomne til at deltage i både dansk og engelsktalende grupper. Læs om dem i sidemenuen under punktet ‘Walks’.

Vi går lige meget vejret. Skulle turen af andre årsager blive aflyst, får du direkte besked.

Mandagsturene:

Hver anden mandag (lige uger) kl. 14.30 går vi en tur rundt om søerne. Udgangspunktet er turen på ca. 2 km, men turen kan både forlænges og forkortes efter ønske og tempo fra dem der dukker op. Vi sørger altid for at der er mulighed for at gå i en gruppe, der går i langsomt tempo (og evt. en kortere rute) og en gruppe, der kan gå lidt længere og hurtigere. På denne måde kan alle være med – og man har altid nogen at gå med. Vi går i ca. 45 min.

Efter turen er der mulighed for at sætte sig på trapperne ved planetariet og få en kop kaffe. Medbring derfor en kop kaffe/the eller andet hvis du gerne vil blive til en snak efter gåturen. Når Covid-19 situationen tillader det, vil vi efter turen invitere på kaffe, the og kage efter gåturen i Caritas Centeret på Stenosgade.

Denne tur er kørestolsegnet

Mødested: Vi mødes foran Planetariet på Gammel Kongevej 10, 1610 København V. Find mødestedet og rutevejledning HER

Ved mødestedet vil du finde en frivillig Caritas gåvært, som bærer en rød Caritas t-shirt eller et grønt Caritas badge på jakken.

Weekendture

Har du problemer med at finde gruppen, så ring på

Lørdag den 3. juli i Botanisk Have kl. 14

Kørestolsegnet

Botanisk Have er kendt for sit smukke haveanlæg, som tiltrækker både særligt planteinteresserede såvel som gæster, der søger et grønt åndehul. Haven emmer af ro og ynde og er fyldt med smukke og sjældne planter.

Vi mødes ved indgangshuset til Botanisk have (Gothersgade 128, 1123 København K) kl. 14.

Ved mødestedet vil du finde en frivillig Caritas gåvært, som bærer en rød Caritas t-shirt eller et grøn Caritas badge på jakken.

Lørdag den 31. juli i Mindelunden kl. 14

Kørestolsegnet

Mindelunden er i dag en smuk park til minde om de danske modstandsfolk, der faldt under besættelsen 1940-1945. Parken blev under 2. verdenskrig anvendt som henrettelses- og begravelsessted for danske modstandsfolk. Parken er et smukt og yderst interessant stykke dansk historie.

Vi mødes foran indgangen (Tuborgvej 33, 2900 Hellerup) kl. 14.

Find mødested og rutevejledning HER

Lørdag den 14. august – Geels Skov kl. 14

Ikke kørestolsegnet

Geels Skov er rig på oltidsagre, og enkelte steder kan man med det blotte øje ane de gamle højryggede agre. På østsiden af Kongevejen kan man nogle steder se de gamle hulveje – hjulspor efter fortidens smalsporede hestevogne der med forsyninger til København har aset op over Geels Bakke.

Der er direkte adgang til skoven fra Holte station.

Vi mødes foran 7/11 ved Holte station (Gammel Holtevej, 2840 Holte) kl. 14

Ved mødestedet vil du finde en frivillig Caritas gåvært, som bærer en rød Caritas t-shirt eller et Caritas badge.

Lørdag den 28. august – Hareskoven kl. 14

Ikke kørestolsegnet

Fra Hareskov station træder du direkte ud i den prægtige Hareskov. Hareskoven er kendetegnet af de mange smukke bøgetræer og det fine stisystem lavet i 1687 så Kong Christian 5. kunne holde jagtselskaber. Men går du på opdagelse i Hareskoven finder du også både stendysser, spor fra Svenskekrigen og meget mere.

Der er direkte adgang til skoven fra Hareskov st.

Vi mødes ved Hareskov station ved nedgangen til tunnellen (Stationsvej, 3500 Værløse) kl. 14