Ture / Walks - Caritas Danmark

Ture / Walks

Ture og mødesteder / Walks and meeting spots

Læs mere om de forskellige ture, og hvor vi mødes hver gang. Vi sætter pris på at du tilmelder dig før – hvis uheldet skulle være ude og vi må aflyse – men selv uden en tilmelding er du altid velkommen. Tilmelding sker via boksene på hovedsiden HER

Vi arrangerer også gåture, hvor fællessproget er engelsk. Alle er velkomne til at deltage i både dansk og engelsktalende grupper.

Vi går lige meget vejret. Skulle turen af andre årsager blive aflyst, får du direkte besked.

Read more about the different walks that we organize and where we meet each time. We recommend that you sign up beforehand, in case we have to cancel the walk, but you can always show up. You register HERE

We organize walks where the common language is Danish and walks where the common language is English. Everyone is welcome to participate in both.

Remember to be at the meeting spot on time – do you have problems finding the group, then call 31 33 58 36

Lørdag den 8. januar – Bernstorffs Have – kl. 13

Kørestolsegnet

Bernstorff Slotshave eller Bernstorffsparken, som den af de fleste kaldes i dag, blev anlagt i slutningen af 1760’erne i fransk rokokostil.

Parken byder 60 hektar smukke og rolige omgivelser. Vi kommer både til at besøge det majestætlige Bernstorff Slot og den særegne ’svenske villa’. Rosenhaven og Dronning Louises Tehus er et fremragende sted at slutte af til en varm kop kaffe til de der har lyst.

Mødested: Vi mødes ved indgangen til Gentofte station (Brogårdsvej 14, 2820 Gentofte) og går sammen til parken

Ved mødestedet vil du finde en frivillig Caritas gåvært, som bærer en rød Caritas t-shirt, en Caritas ballon eller et grøn Caritas badge på jakken.

Har du problemer med at finde gruppen, så ring på 31 33 58 36 eller bliv forud for turen medlem af Facebook gruppen og stil spørgsmål HER

Lørdag den 15. januar – Kgs. Have og Botanisk Have – kl. 13

Kørestolsegnet

Vi går en rolig gåtur i Kgs. Have og beundrer den skønne bypark hvorefter vi fortsætter over i nabohaven – Botanisk have – som er kendt for sit natursmukke anlæg.

Mødested: Vi mødes foran Cinemateket (Gothersgade 55, 1123 København K)

Find mødested og rutevejledning HER

Lørdag den 22. januar – Haveselskabets Have og Frederiksberg Have/Storm P. museet – kl. 13

Kørestolsegnet

Det kgl. danske Haveselskab er det næstældste i verden, kun det engelske er ældre. Haverne der let skjuler sig bag Frederiksberg Runddel blev anlagt i 1882. Haven indeholder flere unikke afdelinger, der over årene er blevet anlagt af forskelle danske havearkitekter, herunder Vandhaven, Græshaven, Rosenhaven og Staudehaven.

Vi starter med et besøg forbi Haveselskabets Have, som ligger gemt bagved Frederiksberg Runddel. Efterfølgende besøger vi Storm P. museet, som giver et indblik i humorens betydning (betalt indgang). Skulle der være nogle, der ikke føler sig trygge ved at besøge museet eller som blot foretrækker at fortsætte gåturen, så deler vi blot gruppen op – og mødes til en kop kaffe efterfølgende.

Mødested: Foran Museet (Frederiksberg Runddel, 2000 Frederiksberg) – det orange hus på hjørnet.

Saturday 29th of January – Sophienholm (free entrance) – 1pm

Sophienholm is an old country-house placed just by the beautiful Bagsværd Sø. We will walk by the lake and explore the great park and gardens of Sophienholm, that is unique in Danish landscape gardening tradition.
Afterwards we will visit the exhibition ‘A journey into the mess’ inside the elegant white house.

Meeting place: By the entrance to the café Sophienholm (Nybrovej 401, 2800 Lyngby) – on the side toward the lake.

At the meeting spot you will find one of our Caritas walking hosts wearing a red Caritas t-shirt, a Caritas balloon or a green Caritas badge on the jacket.
Do you have problems finding the group, then call 31 33 58 36 / or find us in our Facebook group beforehand HERE

Find the meeting spot and directions on how to get there on the map HERE

Lørdag den 5. februar – Immigrantmuseet (fri entré) – kl.13

Hvorfor boede der hollændere på Amager? Hvor lå den jødiske ghetto i København? Og hvornår modtog Danmark for første gang bådflygtninge? Immigrantmuseet behandler mere end 500 års migrationshistorie.

Mødested: Vi mødes foran indgangen til museet (Stavsholtvej 3, 3520 Farum).

Lørdag den 12. februar – Gammel Holtegård (fri entré) – kl.13

Barokhaven på Gammel Holtegård er et smukt syn! Den byder på smukke snirkler, havegange og imponerende fransk havekunst. Efterfølgende er der mulighed for at besøge udstillingen i den smukke bygning på Gammel Holtegård.

Mødested: Vi mødes foran indgangen til Gammel Holtegård (Attemosevej 170, 2840 Holte)

Lørdag den 19. februar – Byvandring i Dragør – kl.13

Dragør er et unikt område, der byder på stærkt lokalt fællesskab og lokalsamfund samt en yderst spændende historie.

Mødested: Nærmere information kommer snarest.

Saturday 26th of February – Østre Anlæg and Botanical Gardens – 1pm

Østre Anlæg is a part of the earlier ramparts that were surrounding Copenhagen and protecting it from invasions. Today you can still see old parts of the ramparts however the area is transformed to a city park filled with green and water. We will walk through Østre Anlæg and explore the connecting Botanical Gardens.

Meeting spot: We will meet in front of 7/11 at Østerport station (oslo Pl. 8, 2100 København Ø)

Find the meeting spot and directions on how to get there HERE