Ture / Walks - Caritas Danmark

Ture / Walks

Ture og mødesteder / Walks and meeting spots

Læs mere om de forskellige ture, og hvor vi mødes hver gang. Vi sætter pris på at du tilmelder dig før – hvis uheldet skulle være ude og vi må aflyse – men selv uden en tilmelding er du altid velkommen. Tilmelding sker via boksene på hovedsiden HER eller i Gåklubbens Facebookgruppe.

Både dansk- og engelsktalende er mere end velkomne til at deltage

Vi går lige meget vejret. Skulle turen af andre årsager blive aflyst, får du direkte besked.

Read more about the different walks that we organize and where we meet each time. We recommend that you sign up beforehand, in case we have to cancel the walk, but you can always show up. You register HERE

Everyone is welcome to participate in the walks – we speak both Danish and English

Remember to be at the meeting spot on time – do you have problems finding the group, then call 31 33 58 36

Mødesteder – husk at møde op i god tid!

Har du problemer med at finde gruppen på dagen så ring 31 33 58 36

Du kan blive medlem af vores Facebook gruppe og følge med i vores ture HER

Lørdag den 5. november – Assistens Kirkegård – kl. 13

Assistens Kirkegård er både Assistens Kirkegård er både en gravplads, et grønt åndehul og et kulturelt skatkammer. Vi besøger Danmarks bedst kendte kirkegård, i København, hvor bl.a. H.C. Andersen og Søren Kierkegaard ligger begravet.

Mødested: vi mødes kl. 13 ved Nørrebro Runddel Metrostation uden for ved elevatoren

Har du problemer med at finde gruppen, så ring på 31 33 58 36 eller bliv forud for turen medlem af Facebook gruppen og stil spørgsmål HER

Lørdag den 12. november – Rosenborg Slot (betalt entré) og Kongens Have – kl. 13

Rosenborg Slot i København huser nogle af Danmarks største kulturskatte. Slottet blev bygget 1606-34 af Christian IV som lystslot. I kælderen finder vi de danske kronjuveler og kongekroner. Caritas betaler entréen. Vi skal også slentre en tur gennem Kongens Have.

Mødested: Vi mødes kl. 13 på hjørnet ved indgangen til Botanisk Have.

Lørdag 19. november – Ballonparken på Islands Brygge – kl. 13

Ballonparken ved Artillerivej er den ældste bebyggelse på Islands Brygge. Den blev anlagt som teltlejr i 1872. Ti år senere kom de første af de barakker, der stadig findes på området. Barakkerne tilhørte Hærens Artilleri. I 1917 blev der bygget en ballonhangar ved siden af området, og i 1932 overdrog artilleriet Ballonparken til Hærens Flyvertropper. Ballonparken bestod af et antal ballonkompagnier, skole samt depot, og havde en årlig rekrutstyrke på cirka 55 mand. I dag er området et kollektivt selvejende boligområde, som består af 30 bygninger og danner bolig for ca. 100 voksne og 50 børn.

Mødested: Vi mødes kl. 13 ved Islands Brygge Metrostation

Lørdag 26. november – Jul på Frilandsmuseet (betalt entré) – kl. 13

Træd ind i en eventyrlig verden med gårde og huse fra hele landet, smukke historiske haver og søde husdyr. Frilandsmuseet er også kommet i julehumør og vi skal snuse den gode stemning til os. Caritas betaler din entré med støtte fra Nordea-fonden.

Mødested: Vi mødes kl. 13 ved hovedindgangen til museet på Kongevejen 100 (bus 184 og 194 fra Lyngby Station stopper her)

Lørdag 3. december – Gentofte Sø – kl. 13

Gentofte Sø er kommunens største naturområde, som bruges af mange til motion, leg, afslapning og naturoplevelser. Vi følger stien langs søbredden og nyder den kolde friske luft.

Mødested: Vi mødes kl. 13 på Gentofte Station ved 7-eleven.

Lørdag d. 10. december – Dyrehaven og Jul på Dyrehavsbakken – kl. 13

Denne lørdag besøger vi Dyrehaven, som er et fredeligt og grønt område, der virker fjernt fra storbystress og trafiklarm. Vi går en tur gennem Bakken, verdens ældste forlystelsespark, og oplever det magiske juleunivers.

Mødested: Vi mødes kl. 13 ved Klampenborg Station

Lørdag d. 17. december – Lyngby Bondeby og Lyngby Kirke – kl. 13

Bondebyen i Lyngby er en af de bedst bevarede landsbyer på Sjælland, med stråtækte bindingsværkshuse og anekdoter tilhørende hvert et hus og hvert et gadehjørne. Vi tager også et kig på Lyngby Kirke.

Mødested: Vi mødes kl. 13 foran 7-eleven på Lyngby Station

Lørdag d. 7. januar – Vestre Kirkegård – kl. 13

Årets (2023) første gåtur går til Vestre Kirkegård, som mange var enige om, er endnu et besøg værd. Denne gang besøger vi kirkegården i begyndelsen af januar, så husk varmt overtøj og fodtøj.

Mødested: Vi mødes kl. 13 ved Carlsberg Station

Lørdag d. 14. januar – Nymosen og kaffe på Vangede Bibliotek – kl. 13

Vi går rundt om mosen og nyder et lille grønt åndehul. Vi slutter af samlet med en kop kaffe på Vangede Bibliotek.

Mødested: Vi mødes kl. 13 ved Kildebakken Station ud til Ericavej

Aflys hvis du bliver forhindret

Bliver du forhindret i at deltage, så aflys venligst i god tid, så en anden kan komme med på turen i stedet.

Ellers har vi kun én regel; og det er at vi alle siger goddag til hver enkelt i gruppen ved ankomst.

Nedenstående finder du de weekendture, du har tilmeldt dig.

Vi GLÆDER os til at se dig!