Caritas Gåklub - Caritas Danmark

Caritas Gåklub

Sommeren er endelig kommet, og derfor er det nu tid til at sætte det ene ben foran det andet!

I Caritas gåklub går vi SAMMEN for at bevæge os, men aller mest for at nyde godt samvær i dejlige omgivelser.

På hverdage går vi faste ture om Søerne og i Søndermarken, og i weekenderne udforsker vi nye dele af Storkøbenhavns skønne natur. Læs om hver enkelt tur og hvor vi mødes i sidemenuen ‘Beskrivelse af turene’.

Vi sætter pris på en tilmelding forud for turen (primært i tilfælde af en undtagelsesvis aflysning, så vi kan give dig besked), men du er altid velkommen til at deltage – også foruden tilmelding. Kender du en, der også ville sætte pris på et nyt fællesskab eller blot en gåtur? Så tag han/hende med under armen.

ALLE er velkomne uanset kondition og alder!

På turen er der altid mulighed for at dele os op i mindre grupper afhængig af tempo, men vi ender ofte at gå samlet.

Ved mødestedet vil du blive mødt af en af vores skønne Caritas gå-værter, som vil sørge for, at vi alle kommer godt afsted på turen.

Det er gratis at deltage i gåklubben – vi har blot én regel, og det er, at man hilser på alle i gruppen, når man kommer. På den måde føler alle sig velkomne – hvad enten det er første gang man er med eller ej.

Vi glæder os til at gå med dig!

Caritas Ramblers

Summer is finally here, and it is time to put one foot in front of the other.

Caritas Ramblers is a walking club where we walk TOGETHER to exercise but first and foremost to enjoy good company in nice outside settings.

On our weekend walks, we explore new parts of the wonderful nature in Greater Copenhagen. In our Danish speaking walks, you can also join us for walks during the week at Søerne and Søndermarken. Read more about the walks in the side-menu ‘The Walks’

We appreciate you signing up for the walks (primarily in case of a seldom cancellation, so we can notify you), but you are always welcome to participate – also without registering. Do you know anyone who would appreciate a new network or just getting out for a walk? Then don’t hesitate to bring him/her.

EVERYONE is welcome to join regardless of age and physics.

On each walk there is the option to  divide up into groups according to the pace that participants want to walk in, however we often end up walking all together.

By the meeting spot, you will meet one of our wonderful Caritas walking-hosts, who will make sure that we all have a great walk.

It is free to participate – We have only one rule in the walking club; upon arrival you say hello to all present. This way everyone feel welcome despite of it being the first walk or not.

We look forward to walking with you!

Weekendtur - forskellige destinationer

Weekendture

Vores weekendture har forskellige destinationer (se nedenstående), men starter alle kl. 14, hvorefter vi går i en times tid.
Du får detaljer om mødested mm. i en mail når du tilmelder dig.

Weekend Walks - Different destinations

Weekend walks

We walk in various destinations in Greater Copenhagen (see below) on weekends. We start all walks at 2 pm and walk for about 1-1.5 hours.
You will receive details about meeting spots etc. upon registration

Mandagsture - Søerne

Mandagsture

Vi mødes ved planetariet og går i ca. 45 min rundt om søerne hver anden mandag kl. 14.30. Alle kan være med – også kørestolegnet. Du får detaljer om mødested mm. i en mail når du tilmelder dig.

Ved tilmelding til turene modtager du en reminder forud for gåturen, og du vil modtage en mail når nye ture bliver lagt op hver anden måned (dette kan til enhver tid afmeldes).

When signing up, you will receive a reminder before the upcoming walk and you will get notified by mail when we release new dates – once every second month (this can at any given time be unsubscribed)