Vær med

Har du lyst til at blive en del af verdens næststørste internationale hjælpeorganisation?

I Caritas har du både mulighed for at hjælpe i det store og det små for at bekæmpe fattigdom, sikre menneskers værdighed og give de fattigste en stemme.

Frivillige opgaver

Caritas er forankret i Den Katolske Kirke og har repræsentanter i hvert sogn og på hver af de 22 katolske skoler i Danmark. Det er vores trofaste frivillige, som vælges af menighedsrådene og skal være Caritas’ lokale ansigter.

Hvis du er interesseret i at hjælpe lokalt, så begynd derfor med at kontakte din sogne- eller skolerepræsentant, som kan fortælle dig, hvilke initiativer der er brug for hjælp med i nærheden af dig.

Vi har også udgivet et idékatalog, som har en lille vifte af gode idéer til lokale initiativer for at styrke integration. Det kan bruges af alle – læs det som en ønskeliste fra Caritas til, hvad vi gerne vil sætte gang i!

Læs vores idékatalog til sogne

Det sker tit, at engagerede frivillige på eget initiativ gør en indsats. Det sker gennem indsamlinger i forbindelse med katastrofer, støttefester til fordel for Caritas’ arbejde eller happenings, der sætter fokus på den globale ulighed. Kontakt kampagnekoordinator Sidse Mogensen på ssm@caritas.dk og få en snak om din eller jeres muligheder for at støtte kampen for en retfærdig verden.

Caritas Danmark har siden 2011 arbejdet med socialt arbejde i Danmark, og her er der også brug for frivillig arbejdskraft, og især initiativtagere. Du er meget velkommen til at kontakte national koordinator Andreas Riis på ari@caritas.dk for at høre om mulighederne for socialt arbejde i Danmark.

Vi har i perioder særligt brug for folk til oversættelsesopgaver (fransk og spansk) samt forskellige administrative opgaver. Det kan også være, at du har nogle særlige kompetencer, som kan være nyttige i Caritas’ arbejde. I så fald er du meget velkommen til at kontakte os på sekretariatet på caritas@caritas.dk eller 38 18 00 00.