Vær med

Det er ikke kun med penge, du kan gøre en forskel for verdens fattigste. Har du lyst til at arbejde frivilligt for verdens næststørste internationale hjælpeorganisation? Så er du kommet til det rette sted. I Caritas har vi altid brug for en ekstra hånd – og der er mange muligheder for selv at starte nye initiativer.

Læs vores idékatalog til sognerepræsentanter

Eventmakers:

Det sker tit, at engagerede frivillige på eget initiativ gør en indsats. Det sker gennem indsamlinger i forbindelse med katastrofer, støttefester til fordel for Caritas’ arbejde eller happenings, der sætter fokus på den globale ulighed. Kontakt Indsamlingskoordinator Berit Gade på bga@caritas.dk og få en snak om din eller jeres muligheder for at støtte kampen for en retfærdig verden.

Ildsjæle til vores sociale arbejde:

Caritas Danmark har siden 2011 arbejdet med socialt arbejde i Danmark, og her er der også brug for frivillig arbejdskraft, og især initiativtagere. Du er meget velkommen til at kontakte National koordinator Andreas Riis på ari@caritas.dk for at høre om mulighederne for socialt arbejde i Danmark.

Frivillige til sekretariatet:

Vi har i perioder særligt brug for folk til oversættelsesopgaver (fransk og spansk) samt forskellige administrative opgaver. Det kan også være, at du har nogle særlige kompetencer, som kan være nyttige i Caritas’ arbejde. I så fald er du meget velkommen til at kontakte os på sekretariatet på caritas@caritas.dk eller 38 18 00 00.

Sognerepræsentanter:

Caritas har mange gode og engagerede repræsentanter rundt om i landet, men også en løbende udskiftning. Der er altid brug for ildsjæle ude i sognene og på skolerne. Sogne- og skolerepræsentanter repræsenterer Caritas på de katolske skoler og i de katolske menigheder i Danmark.