Vær med

Det er ikke kun med penge, du kan gøre en forskel for verdens fattigste. Har du lyst til at arbejde frivilligt for verdens næststørste internationale hjælpeorganisation? Så er du kommet til det rette sted. I Caritas har vi altid brug for en ekstra hånd – og der er mange muligheder for selv at starte nye initiativer.

Læs vores idékatalog til sognerepræsentanter

Eventmakers:

Det sker tit, at engagerede frivillige på eget initiativ gør en indsats. Det sker gennem indsamlinger i forbindelse med katastrofer, støttefester til fordel for Caritas’ arbejde eller happenings, der sætter fokus på den globale ulighed. Kontakt Indsamlingskoordinator Berit Gade på bga@caritas.dk og få en snak om din eller jeres muligheder for at støtte kampen for en retfærdig verden.

Ildsjæle til vores sociale arbejde:

Caritas Danmark har siden 2011 arbejdet med socialt arbejde i Danmark, og her er der også brug for frivillig arbejdskraft, og især initiativtagere. Du er meget velkommen til at kontakte National koordinator Andreas Riis på ari@caritas.dk for at høre om mulighederne for socialt arbejde i Danmark.

Frivillige til sekretariatet:

Vi har i perioder særligt brug for folk til oversættelsesopgaver (fransk og spansk) samt forskellige administrative opgaver. Det kan også være, at du har nogle særlige kompetencer, som kan være nyttige i Caritas’ arbejde. I så fald er du meget velkommen til at kontakte os på sekretariatet på caritas@caritas.dk eller 38 18 00 00.

Sognerepræsentanter:

Caritas har mange gode og engagerede repræsentanter rundt om i landet, men også en løbende udskiftning. Der er altid brug for ildsjæle ude i sognene og på skolerne. Sogne- og skolerepræsentanter repræsenterer Caritas på de katolske skoler og i de katolske menigheder i Danmark.

Frivillige job

Vil du hjælpe familier og par til at holde sammen og komme styrket gennem konflikter?

Caritas holder PREP-kurser for at styrke par og familier, og vi har brug for kompetente og engagerede frivillige til at lede kurserne.

Vi betaler for, at du bliver uddannet og certificeret som PREP-leder gennem Center for Familieudvikling – en certificering, du kan tage med dig videre. Til gengæld forpligter du dig til at holde minimum et PREP-kursus om året i to år, og du forventes at bidrage til promovering af kurserne og rekruttering af deltagere.

Læs mere om PREP-kurserne her!

Hvis du kan se dig selv som ambassadør for pars og familiers vilkår, og du vil være med som en del af et stærkt hold frivillige, som vil flytte nogle grænser, så er det dig, vi søger!

Vi forestiller os, at:

• Du har en social- eller sundhedsfaglig baggrund og gerne erfaring i at vejlede/rådgive par
  • Du er en god mundtlig formidler
  • Du har lyst til at være en del af et hold engagerede frivillige
  • Du er interesseret i familiers vilkår og kan se dig selv som en del af en kirkelig organisation

Indsatsen er ulønnet, og du vil skulle igennem en ansøgningsproces hos Center for Familieudvikling for at opnå certificeringen. Læs mere, også om PREP-konceptet, på familieudvikling.dk.

Er du allerede certificeret PREP-leder, og har du lyst til at være med hos Caritas, så hører vi selvfølgelig også gerne fra dig!

Hvis du er interesseret, så send en kort ansøgning og dit CV til national koordinator Andreas Riis på ari@caritas.dk – senest den 15. december 2017 kl. 12:00. Spørgsmål rettes til 3818 0001.

Bliv frivillig nu

Send os et par ord om dig selv, og kom i gang som PREP-certificeret underviser.