Fyraftensmøder - Caritas Danmark

Fyraftensmøder

Caritas Center Stenosgade arrangerer løbende forskellige fyraftensmøder. Temaerne varierer fra gang til gang, men er baseret på Caritas’ internationale arbejde og nationale indsatsområder. Formålet med fyraftensmøderne er at give indsigt i konkrete tematikker og nye perspektiver på verden omkring os.

Efter flugten – velkommen til Danmark

I forbindelse med FNs flygtningedag afholder vi et virtuelt fyraftensmøde omhandlende flygtninge.

Mandag den 21.06.21 kl. 16.00

Efter flugten – velkommen til Danmark

I anledning af FNs Internationale dag for Flygtninge, vil forfatter Malene Fenger-Grøndahl fortælle om, hvordan flygtninge igennem historien er blevet modtaget i Danmark – på samfundsplan, politisk og individuelt.

Via forskellige nedslag i den danske modtagelse af flygtninge, vil du få indsigt i såvel den officielle modtagelse, som den måde civilsamfundet har budt forskellige grupper af flygtninge velkommen. På mødet får du også et indblik i udvalgte fortællinger om at komme som flygtning til Danmark.

Fyraftensmødet afholdes virtuelt, og kan følges enten her på Caritas hjemmeside eller via Facebook: https://fb.me/e/1Ciy9T11q

Tidligere fyraftensmøder

Gik du glip af et af vores online fyraftensmøder? Eller vil du gerne gense et eller flere? Så finder du dem her.

Au pairs – Work or adventure? (ENG)

– by Edith Marie Rosenmeier

As part of Caritas’ national activities, we wish to focus on labour migrants and their situation in Denmark. Work mobility and labour migrants in Denmark are often not recognized. By their work effort, they contribute to the country – working in restaurants, the building industry or in care work. Aiming to get more attention to the area, we focus on the concrete example of the danish au pair scheme.

The presentation is offered by the project: Forskningens Døgn and serve as an academic contribution to the field.
April 28, 2021

Se det fulde fyraftensmøde HER

Kvinderne i Kirkens historie

– ved Sebastian Olden-Jørgensen

Vi markerer Kvindernes Internationale Kampdag med et online oplæg af Sebastian Olden-Jørgensen.
”Det er som med resten af historien: Kan man kun se eller huske konger og krige, så bliver det ensidigt og helt unødvendigt mandsdomineret. Kvinderne har været med fra start på forskellige måder og sat deres præg på den kirke og det samfund, vi har i dag”.
8. marts 2021

Se det fulde fyraftensmøde HER

Længsel…hjem…hvad vil det sige at høre til?

Hvad vil det sige at høre hjemme et sted? Hvad sker der når mennesket forlader sit hjem? Hvor længe varer længslen? Nedarves længsel? Kan man længes efter et hjem som måske aldrig har fandtes?
Caritas Læseklub har inviteret forfatter Siri Ranva Hjelm Jacobsen; forfatter, journalist og radio/tv-vært Rushy Rashid Højbjerg og forfatter og journalist Paula Larrain til en samtale om begreberne ’hjem’ og ’længsel’.
7. oktober. 2020

Se det fulde fyraftensmøde HER