Fyraftensmøder - Caritas Danmark

Fyraftensmøder

Caritas Center Stenosgade arrangerer løbende forskellige fyraftensmøder. Temaerne varierer fra gang til gang, men er baseret på Caritas’ internationale arbejde og nationale indsatsområder. Formålet med fyraftensmøderne er at give indsigt i konkrete tematikker og nye perspektiver på verden omkring os.

Kommende fyraftensmøder

Den 21. juni 2021 i forbindelse med FNs flygtningedag vil vi afholde et fyraftensmøde omhandlende flygtninge – mere info følger snarest

Tidligere fyraftensmøder

Gik du glip af et af vores online fyraftensmøder? Eller vil du gerne gense et eller flere? Så finder du dem her.

Kvinderne i Kirkens historie

– ved Sebastian Olden-Jørgensen

Vi markerer Kvindernes Internationale Kampdag med et online oplæg af Sebastian Olden-Jørgensen.

”Det er som med resten af historien: Kan man kun se eller huske konger og krige, så bliver det ensidigt og helt unødvendigt mandsdomineret. Kvinderne har været med fra start på forskellige måder og sat deres præg på den kirke og det samfund, vi har i dag”.

8. marts 2021

Læs mere om oplægget og om Sebastian Olden-Jørgensen HER

Længsel…hjem…hvad vil det sige at høre til?

Hvad vil det sige at høre hjemme et sted? Hvad sker der når mennesket forlader sit hjem? Hvor længe varer længslen? Nedarves længsel? Kan man længes efter et hjem som måske aldrig har fandtes?
Caritas Læseklub har inviteret forfatter Siri Ranva Hjelm Jacobsen; forfatter, journalist og radio/tv-vært Rushy Rashid Højbjerg og forfatter og journalist Paula Larrain til en samtale om begreberne ’hjem’ og ’længsel’.
7. oktober. 2020

Se det fulde fyraftensmøde HER