Fyraftensmøder - Caritas Danmark

Fyraftensmøder

Caritas Center Stenosgade arrangerer løbende forskellige fyraftensmøder. Temaerne varierer fra gang til gang, men er baseret på Caritas Center Stenosgades brugere. I efteråret 2019 er der følgende arrangementer – du kan finde dem i kalenderen på www.caritas.dk/i-danmark Har du en ide til et fyraftensmøde – så kontakt projektkoordinator Ulrik Gade Husted

Kommende fyraftensmøder:

Fra bådflygtning til dansk familie

Onsdag d.13. november kl. 16.30 – 20

Lieng Khung Ly gik ombord på en båd i 1982 og forlod Vietnam uden at vide, om han ville overleve rejsen. Han kendte heller ikke rejsens destination. Denne historie ender lykkeligt i Danmark, hvor Lieng nu er bosat med sin familie.
Lieng fortæller om rejsen og om at havne i Danmark, mens hans datter Charlotte Ly fortæller om konflikten i at vokse op i en dansk kultur med vietnamesiske rødder.

Alle indtrykkene bliver fordøjet med vietnamesiske specialiteter.

Tilmelding senest d.6. november til Ulrik Gade Husted (ugh@caritas.dk / 52 52 95 81)

Innovativt humanitært arbejde på katolsk

Onsdag d. 27. november kl. 17.30 – 19.30

Hvordan gør den katolske sociallære en forskel for verdens mest udsatte i det humanitære arbejde? Stine Riegels, der er fortrolig med den katolske sociallære og Caritas’ kapacitet omkring innovative løsninger i internationalt arbejde Maj Forum giver et indblik hvordan sociallæren påvirker arbejdet i flygtningelejre og udvælgelsen af de mest sårbare. Mød op og bliv klogere på den katolske sociallære og få konkrete eksempler på arbejdet i praksis.

Vi afslutter med et måltid. Tilmelding ses gerne til Ulrik ugh@caritas.dk / 5252 9581 Spisning koster 20kr

Afholdte fyraftensmøder

Caritas og Verdensmålene: Giv kloden videre til de næste generationer

Mandag d.16. september kl. 17.30 – 19.30

Vi har alle et medansvar for vores fælles klode. Caritas Danmarks nye generalsekretær Maria Krabbe Hammershøy fortæller om mulighederne for at tage ansvar og skabe bæredygtig udvikling – også for de allersvageste. Med indsigt lige fra chokoladeproduktion i Togo til plastik i verdenshavene giver Maria sit bud på hvordan vi sikrer kloden for de kommende generationer.

Vi afslutter med et klimavenligt måltid. Tilmelding ses gerne til Ulrik ugh@caritas.dk / 5252 9581 Spisning koster 20kr

Øjenvidneberetning: bæredygtig udvikling i Uganda

Onsdag d. 2. oktober kl. 16-17

Kom med til Uganda, når en af vores brobyggere fortæller dugfriske beretninger om besøget i Uganda. Du vil høre mere om, hvordan Caritas arbejder med klimatilpasning hos småbønder. Det er en del af Caritas’ arbejde omkring FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling.